Skip to content

Någon som vill köpa mitt manus för en miljon?

18 juni, 2010

Jag läser i Dagens Nyheter att ett outgivet manus av Mark Twain har sålts på auktion för 1,8 miljoner kronor. Jag kanske ska auktionera ut mitt manus till Roman A istället för att försöka få förlagen att nappa på det? Jag kan tänka mig att sälja det för halva den summan, faktiskt. Vad säger ni, 900 000 spänn, håll med om att det är ett vrakpris! Tydligen var manuset handskrivet och något sådant har jag inte. Men jag är inte den som är den, vi säger en mille jämt så handskriver jag det åt dig också.

Tänk vad mycket skrivtid jag skulle köpa mig för en miljon kronor. Någon som vill slå till?

5 kommentarer leave one →
  1. 18 juni, 2010 18:00

    Det låter onekligen lockande. Eller – vi ska kanske byta jämnt? :)

  2. 18 juni, 2010 18:54

    Ja, visst är vi rika :))

  3. 20 juni, 2010 20:18

    Kanske. Men först: har du ett roligt mellannamn?

  4. 21 juni, 2010 08:41

    Du menar eftersom jag har ett vanligt namn och att det vore bättre för mitt personliga varumärke om jag hette något ovanligt? Nej, tyvärr har jag inget roligt mellannamn att komma med.

Kommentera

