Skip to content

Kommunikationsproblem

3 januari, 2012

Jag: Jo, det här med städningen – när kommer den att ske? Är det någon viss veckodag?
Lägenhetsskötare med rastahår: Nej, städa får du göra själv.
Jag: Ehum, när jag bokade lägenheten fick jag information om att det skulle ingå städning en gång i veckan.
Lägenhetsskötare med rastahår: Jaha, jag har så himla mycket att göra nu, det är så många som vill hyra våra lägenheter så här års och jag är faktiskt jättestressad.
Jag: …
Lägenhetsskötare med rastahår: Men jag får väl skicka nån som städar då.
Jag: Vad bra!
Lägenhetsskötare med rastahår: Du kan väl ringa mig på det här numret någon dag i veckan när det passar dig att få städat nästa dag?
Jag: Du sa tidigare att telefonlinjen låg nere.
Lägenhetsskötare med rastahår: …
Jag: Varför behöver jag ringa? Kan du inte bara skicka hit någon som städar?
Lägenhetsskötare med rastahår: *går och hämtar en mopp som står på gården* Här, ta den här så länge.
Jag: *tar emot moppen* Kan vi bestämma en dag när du skickar hit någon som städar?
Lägenhetsskötare med rastahår: Nej, jag vet inte vilken dag det skulle vara, jag har så många lägenheter att hålla reda på nu, och det är så mycket att göra och aj! nu slog jag i smalbenet i den här stolen här.
Jag: … så hur blir det med städningen?
Lägenhetsskötare med rastahår: Adiós! *går därifrån*
Jag: Adiós … ?

2 kommentarer leave one →
  1. 3 januari, 2012 12:06

    Det är dags att sluta vara den snälla företagaren, tror jag. Enter Jenny From Hell.

    • 3 januari, 2012 12:22

      He he :-) Men nej, man får välja sina strider. Städning är oviktigt – hemma städar jag aldrig och det funkar utmärkt. Om internetuppkopplingen går ner däremot, då kommer han att få veta att han lever ;-)

Kommentera

