Skip to content

Tävla med Klartext och vinn Tydliga texter

29 mars, 2012

Nu kan du vinna ett exemplar av min bok Tydliga texter (värde 132 kronor på Bokus). Gör så här:

1. Gå in på Facebook och gilla sidan Klartext, om du inte redan gör det (du måste vara med i Facebook för att kunna gilla sidan).

2. Svara på de här tre frågorna om Klartext (Svaren hittar du på Klartexts webbplats.): a) Vilket år startade jag Klartext? b) Vad kallar jag språkbrevet som jag skickar ut ungefär en gång i månaden? c) Var i världen håller Klartext hus till vardags?

3. Vad skulle du helst vilja läsa om eller diskutera på Klartexts Facebooksida? Föreslå ett språkligt ämne – eller en specifik fråga. Om jag tycker att du kommer med det bästa förslaget får du ett ex av boken Tydliga texter – om du har gjort punkt 1 och 2 förstås :-) Om ni är flera som kommer med riktigt bra förslag så delar jag ut flera böcker.

Mejla dina svar till jenny snabel-a iklartext punkt se senast den 5 april. Den 10 april meddelar jag här på bloggen och direkt till vinnaren eller vinnarna vem eller vilka som har vunnit böckerna. Lycka till!

No comments yet

Kommentera

